Sunday, April 7, 2013

Är detta verkligen ett hjärtligt förlåt?


Forum: SWE / News / Jag får be om ursäkt!Login in to contribute
Jag får be om ursäkt!


 2013-04-07 00:00:00  
Jag har förstått att flera har tagit illa vid sig och jag ber härmed så hemskt mycket om ursäkt för de som känner sig trampade på tårna och av den anledningen så togs tråden bort. Jag ska ta lärdom av den kritik som har framförts och än en gång - Jag ber om ursäkt! /Jens Larssen
OffLineUser Deactivated
 2013-04-07 21:09:05  
Tror tyvärr att det är för sent... Du kommer inte att dra lärdom av detta! Historien visar annat...

/ Magnus
OnLineMorgan Hjort
 2013-04-07 21:20:08  
Och samtidigt som du skriver detta så ligger precis samma sorts nätmobbning kvar i tråden om de kompetenslösa tränarna där du generaliserar grovt, medvetet misstolkar information i dina egna syften.

Du ber om ursäkt för en tråd när du i år har gjort allt du kan för att riva ner och förstöra, i tråd efter tråd. Vad gör du för att återställa detta?

Har varit med på denna siten länge (annan user) och ser samma sak upprepa sig om och om igen.

Vad har ändrats? Vad säger att nån skall tro på dig längre? Varför?

Samma pudel kommer att upprepas inom 2 år, detta är en garanti (som Jens är garant för). Samma typ av skandaler kommer att ske, inget har ändra...

Tragiskt.

Vet ni vad? Detta var en gång en bra site... Vad hände? 
OffLineDWF
 2013-04-07 21:20:34  
Jens

Jag tror du måste gör långt mer än att be om ursäkt om du inte ska tappa alla annonsörer. Du har en enastående förmåga att gör folk illa och det senaste exemplet med Carlos är väl bara ett i mängden av övertramp. 

Jag kan själv känna igen mig och jag var ju blockerad här ett tag för att jag försvarade yttrandefrihet i bråket om namnen på Gåseborg. 

Jag arbetar med konfliktlösning i Syrien och som alla vet så är det en mycket infekterad konflikt och vissa paralleller går att dra. Jens är lite som Assad. Han slåss för sin överlevnad i en trängd situation. En situation som är en konsekvens av hur 8a.nu drivits under år. Likt Syrien så blir det revolt en dag.  

Nätmobbingen som Carlos känner kan nog också Jens känna med tanke på allt hat som ständigt postas i alla trådar om honom. Detta försvara så klart inte att Jens ger sig på andra. Men det är en del av hela 8a.nu problematiken. 

8a.nu skulle behöva moderatorer och editors som själva kan ladda upp och moderera i trådar och nyheter utan din inblandning. 

Jens om jag vore dig så skulle jag lämna över 8a till comumnityn och låta den driva 8a.nu under ett år på prov. Gå ihop med 27 Crags och träd tillbaks och fokusera på att sälja annonser. Skriv inget på 1år och se hur det går. 

Det kan förändra ditt liv och klättervärldens syn på 8a.nu. 

Sedan måste du lägga upp tråden med Carlos bråket och låta alla inlägg som postas stå kvar. Intellektuell hederlighet är det enda som kan rädda denna katastrofala utveckling. Och det hederlig i detta läge är att låta debatten fortlöpa ocensurerat. 

Det känns säker nattsvart just nu men jag tror ingen i den här konflikten är ute efter blod så fråga vänner och bekanta och de som kritiserar dig i debatten vad du kan göra för att läka såren. 


vänligen

david
OnLineJean Cocteau
 2013-04-07 22:14:59  
Det här är som att vara med i en dålig film.
Du mobbar mig, mats TK, klättrare, FA, SKF mfl i ett gott antal år. Jag bevisar att det hela görs planerat och med stor grymhet och så drar du med detta att några har taigt illa vid sig?
När ska du sluta förölämpa oss? På Riktigt Jens!
Lärdom? Ett LÖGN IGEN. Du raderade ett stort antal inlägg redan under diskussionen för att någon tog illa vid sig? På riktigt??
Du raderar hela tråden för att du är avslöjad och när jag försöker registrera mig på nytt under eget namn ser du till att banna mig från 8a.nu innan jag hinner lägga ut kritik för att du censurerat bort hela tråden. Mitt i detta (bokstavligen) varvar du bannandet med att skicka sms och mail där du ber om ursäkt och vill träffas. Hur ska jag tolka det? Bannar du mig eller ber du om ursäkt?
Till slut inser jag att jag måste logga in under fingerat namn för att undgå din censur och reggar som en fransk målare och poet. Är det för att någon tog illa vid sig?
LÖGNER det är allt du har att komma med, och du pratar om lärdom? Jo, jag har tagit lärdom av dig och köper inte att du mobbar mig i åratal för att be om ursäkt för en tråd där du vill få det hela att se ut som att du övertolkade entt FB-inlägg.
Igen, du har satt svensk klättrings föreningsdemokrati ur spel effektivt och bakom kulisserna. Du mobbar och du blir avslöjad och nu ljuger du igen.
Herregud Jens!

No comments: