Wednesday, May 14, 2008

Bögkväll i Bas Cuvier

Det var meningen att jag skulle starta en blog i samband med senaste Font-resan men inget kunde toppa första kvällens samkväm.

Efter en hel dags bilkörning så landade vi klockan elva på kvällen vid parkeringen till Bas Cuvier (15april-08). Mörkt, nollgradigt och ett tjugotal bilar. Trött som fan så vevade jag ner stödbenen på vagnen och förberedde ett snabbt sänggående för familjen. Mitt i proceduren så iaktog vi en febril aktivitet för männen som samlats på parkeringen. Vissa hoppade in i sina bilar, andra stod oroligt och pratade med varandra och några stod helt kallt och iaktog oss. Polett nummer ett reagerade och undrade varför det bara var män men jag var för trött för att orka utreda det mer. Efter några minuter i sängen så väckte min hustru mig och frågade om det var något som man borde vara rädd för men jag lugnade henne med att det bara var mig det borde gälla mig i sådana fall. Polett nummer två hade tydligen fallit ner under sömnen.

Morgonen efter så fick junior lite förmaningar om att inte röra gummiballongerna (de hade suttit på farbröders snoppar och lämpades ej för lek), de små fyrkantiga pappersförpackningarna eller tuberna med glidmedel. Alla knullgummi-förpackningar hade dessutom gay-journummer och var tydligen utdelade av den franska motsvarigheten till RFSL. Inga standard durex ála lastbilschaffis som stannar vid de olika parkeringarna efter D607'an och plockar upp horor här inte.

En intressant iaktagelse var att de mest långväga sexförbrytarna hade hunnit ändå bort till biceps mou men den absolut övervägand massan var 10-50m från parkeringen upp i ba(c)ken. En annan intressant iaktagelse var att en midjehög sten i närheten av aerodynamite var välbesökt, undrar varför?

1 comment:

Pär said...

HAHAHA! Crazy shit, dude! Fint illustrerande foto också!