Thursday, May 15, 2008

När är det prestationsväder?



En del jävligt roliga personer brukade kommentera att prestationsväder för mig låg mellan 19,5 och 20 grader. Visst, ett och ett halvt decennium av högt nikotinintag (läs: snus fulla munnen) gjorde att blodcirkulationen fungerade enbart under varma betingelser och sticket avtar ju som bekant vid ökad värme. Men nu har vi ett nytt fenomen i bygden. Vi har alltså "kanonförhållanden" samtidigt som de flesta gamlingar numera är så bekväma och tycker att även det inte är tillräckligt bra. Så min fråga lyder, blir det någonsin riktigt bra förhållanden här uppe?

5 comments:

Anonymous said...

Bara det slutar snöa så skall jag ut och njuta av sick-stick. Enbart 43%luftfuktighet också! Fan, är nog färdigjobbat för idag, måste börja värma upp.

/Henrik

Hasse said...

Jag och jonas drar till mosjön kl 16.00 ... vill du hänga med så slå en signal.

Anonymous said...

Igår när Linus och Jag kom från S2 var det -3, det hade kunnat bli lite bättre med -5 men det vill inte sig. Perfekta förhållanden brukar inte finnas. Alla förhållanden spricker ju för eller senare...

Henrik said...

Det var ju piss-stick ikväll, grymt besviken.

/H

Hasse said...

Kombinationen av kallt väder och den inbyggda AC'n gjorde att det var i kallaste laget för mosjö-stenen. Tror optimalt väder ligger på ca. 15 grader och sol.