Monday, June 16, 2008

Team Spirit

Det "högra" problemet är officiellt gjort eftersom att Conny's föräldrar har betalat in medlemsavgiften till de lyckligas klätterklubb. Ännu en fantastiskt rolig klätterdag fick krönas med ett precis lika fantastiskt boulder!

Efter ett (av Gud) förbättrat grepp och en liten ändring i sekvenserna så landade även detta problem på 7C. Sittstarten (Gemini-Lindmark Edition) lär nog boosta graden till minst 8A och är sju pinnhål längre ner på Mosjön's "to do"-lista.

Namn: Mumana (thai; spirit)
Grad: 7C ***
FA: Conny Dahlin
Gjord av: Gud
Kort stulet av: Jonas


Nästa projekt på listan är etablerad ståstart för dynot mitt på den "lilla stenen". Som Conny så vackert uttryckte sig så rör det sig om ett "essence of bouldering" problem. Min gissning hamnar givetvis på 7C men den som lever får se! (Jonas har konstaterat att "7C är det nya 7B, det är ju fränt!")

7 comments:

Unknown said...

på tal om inget namn o din fina överskrift o vårat trevliga arbete som vi haft där ute tillsammans så borde ju "Mumana" passa bra, är Spirit(att sträva efter sina mål) på thai,på så sätt får ja ju lite av mitt modersspråk med i ett hörn oxså;)

Anonymous said...

Då slänger jag in den i Bimbo som Mumana.

Du kan ju kolla på beskrivningen i övrigt om det är något som verkar konstigt.

Är det 7C som gäller på denna?

Anonymous said...

Apropå beskrivningen. Vilken "stora list" syftas på egentligen? Har alltså förärat Mosjön med ett besök och där jag förstår att Mumana går såg jag nått som kan klassificeras som stor list långt ner, men det är väl inte en sittstart? (då skulle den dessutom va mkt hårdare än 7C enligt min ögonbedömning). Det som mest liknade nämnda list var så högt att man behövt hoppstarta?? Sen fans nått liknande en list nånstanns i mitten, men där kändes det inte direkt givet att starta med båda händerna - snarare en på listen och en i nå incutunderclinggaston-grepp. Typ. Mest givna ståstartsgreppet var ett stort grepp som jag snarare skulle benämna kloss. Kan det va den som åsyftas?

Nivana - riktigt fin, svårt att klura ut sekvenser själv på en knapp timme. Lätt att börja med höger hand till sloper-rampen, men då var jag rökt på pendeln. Skitsvårt att gå med vänster hand först till sloperrampen, men då kunde jag å andra siadn häva pendeln. Beta? (ifall man får för sig att åka hela vägen upp igen nån gån till hösten)

Hasse said...

Apropå "common courtesy" så ska du lära dig att ringa först!

Jag ska ge dig all beta på både gjorda och ogjorda projekt men då vill det till att du hör av dig först.

/Hasse

Hasse said...

MUMANA:
ståstarta i grepp upp till ca ögonhöjd. (typ höger på "stora" listen och vänster i midje/brösthöjd) första flyttet är väl lämpligast med vänster hand till vänstra undertaget?!

NIRVANA:
kruxet är på slutet. det finns fotplaceringar så att man kan undvika pendlar etc fram till det avgörande movet.

Anonymous said...

Ber återigen om ursäkt för mitt asociala beteende, men trodde förstås att hela Ume-possen (alla 2,34 st) skulle bo under stora stenen i Mosjön.

Tack för ambitiös beta-beskrivning. Har sovit på saken och tror kanske att Dagge kan ha rätt om 7B - jag var lite trött också när ja provade så den kanske kändes hårdare än va den är... för ni blir inte starkare där uppe va?

Anonymous said...

Så fort BIMBOn dyker upp på webben igen så fixar jag till problem beskrivningen. Det ska inte behövas startpricker eller sherpa för att fatta vart man skall starta!

Jag är också inne på 7B, för det finns inget som med säkerhet indikerar att folk har blivit starkare här uppe :P