Sunday, August 31, 2008

Benchmark - Umeå's Finest

När graddiskussionerna drivs mot absurdum (med betoning på dum) så är det "back to the roots" som gäller. Vi skippade monsterprojekten i Mosjön för att slussas tillbaka till verkligheten med hjälp av detta superproblem. "Enjoy the silence, 7C, ökberget" är ett mästerverk och ska man klättra något inom Umeå's närhet som håller både högsta kvalitet och korrekt grad så är det den som gäller!

Givetvis är det jag som klättrar och Linus som filmar. Vill han synas så får han skaffa egen blog!

11 comments:

Pär said...

Stiligt!

Anonymous said...

Najs. Men vem tog egentligen i mest? Hassse eller Linus?

Anonymous said...

Jag var ju lite förkyld så det blev rätt jobbigt att hålla kameran efter en stund där.

Nästa gång så skall jag tagga ner på peppandet när jag filmar. Hasse gör så mycket väsen av sig på egen hand.. och vi måste ju tänka på accessen här uppe ;)

Anonymous said...

Det blev som en liten "jo, det var skönt"-kommentar på slutet för att väga upp snacket från kameramannen.

Kameramannen levde sig in väl hyfsat mycket, men till försvaret så tror jag han projicerade sig själv och sin egen bestigning och därmed lämnade munnen helt vidöppen för osammanhängande konversation med bestigaren.

Här uppe så håller vi käft och klättrar utan spotters. Ett välbalanserat filmklipp med enbart vindbrus i mikrofonen fulländar upplevelsen.

Anonymous said...

Inget fel på Linus peptalk. Menar mest att du kunde ha bjudit på att se ut, eller låta som att du klätrar 7C och inte 6C.

Kul me film! Ser gärna mer. Ska se om jag kan bjuda igen också förresten - inte lika snyggt dock tror jag.

Anonymous said...

Vi väntar med spänning på syddes intåg i klätterklippsdjungeln! Var får man syn på dina publika bedrifter?

Anonymous said...

Ett nytt mästerverk nu på http://lamome-annabellee.blogspot.com/

Carlos said...

Så jäääävelskt!

Hasse, du måste lära Linus att man inte pratar i norr. Kanske dags att införa odrkvot per klätterdag?

Det borde räcka med de två fraserna som utmärker den norrländska själen. Ni vet exakt vilka...

Anonymous said...

De kommer aldrig att gå!!

;)

Hasse said...

Vad var det jag sa!!

Unknown said...

de sag ju ut som om du nattvandrade efter en smorgas, du far ju ta i lite so vi far fram lite cliffhangerfeeling!!!
//Conny rapporterar fran ett trakigt heathrow