Sunday, May 11, 2008

PG's uppvärmningsboulder

En pärla bland svinen!

8 comments:

Carlos said...

Sådärja, en blogg med filmer. Välkommen i bloggdjungeln!

Anonymous said...

säker på att ni har fa på dessa två varianter?

Hasse said...

Öhhh ... vem exakt har claimat FA på dessa? Tycker mig se ett fett frågetecken i databasen!

De har bokförts i den eminenta databasen BIMBO helt i enlighet med TKAK-folkets visioner om att allt måste finnas i listorna. Avsaknaden av "gjord av", "fa" et cetera härör från att klätterguden mest troligt var först och ingen av oss vågar stöta sig med den guden. Känner du dig djupt kränkt (alternativt att du är klätterguden) så får du väl helt enkelt rapportera in sanningen till någon som bryr sig. Det här är väl inte riktigt rätt plats, va?!

PS. Om du skriver in här som anonym och tar mina svar personligt så är det helt upp till dig! DS.

Anonymous said...

Vad jag vet så har ingen klättrat upp för dessa två problem när jag har varit där.

Men jag kan inte till 100% utesluta att någon av Lindmarks bröderna eller Per Nogren kom upp när vi var där vid ett tidigare tillfälle, utan att såg det eller blev informerad om det. Jag är dock ganska säker på att så inte var fallet, men mitt minne kan vara sisådär ibland.

På BIMBO så rapporteras problemen såsom de rapporterats in, om inget verkar konstigt.

Är det något fel i det som står i BIMBO så kan man kommentera det där direkt eller så kontaktar man admin.

Om jag har fel angående FA så får de som vill ha den gärna kontakta mig så styr vi upp det direkt. Vill de ändra namnen så är det så klart inte heller något problem.

Mig kan ni hitta via 8a.nu

/Linus Malm - Admin för Ö-viks delen på BIMBO.

Magnus Eriksson Brändström said...

Jag förstår att vissa är mån om att få stå som FA kring dessa (till synes) blivande superklassiker. Alla älskar ju låga sittstarter på små klippor och 3 moves problem...

verkligen...

Anonymous said...

Det är väl inga varianter heller, är ju 2 helt solklara trestjärniga linjer. Men känner man att man blivit lurad på FA kan man ju alltid registrera några riktiga varianter på dessa 2 kalasproblem som t.ex. match på varje grepp eller varför inte vänster hand i bakfickan. Om vi alla hjälps åt istället för att bråka kan vi nog klämma ut minst 10 högklassiga problem ut denna lilla underbara vägg. Sen kan vi ha FA utdelning så ingen känner sej utanför.

Magnus Eriksson Brändström said...

Man kanske kan lotta ut FA så alla har en chans...

Anonymous said...

En bra tanke. Men vad skulle det vara för kriterier för att delta i en sådan utlottning? Förslagsvis borde man kunna peka ut sverige på en jordglob, uppskatta Peter Forsbergs favorit dricka samt vara minst en meter lång. Känns osannolikt att en kortare person skulle orka bära upp en padda ända upp till problemet.