Saturday, April 6, 2013

utstuderad mobbning legitimeras av 8a.nu


Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka och förhålla mig till den avsky som jag just nu känner för 8a.nu för den mobbningspolicy som de legitimerar och bedriver?

Jag vill klargöra några saker angående mig själv först. Allt som jag skriver på bloggen/bloggarna kan och ska man tolka lite hur man vill. Oavsett hur det tas emot av våra få läsare så ska ni veta att allt jag skriver är skrivet med "glimten i ögat". Visst får man röra om i grytan men det finns en gräns som vuxna (normalskapade/bildade/utbildade) människor aldrig får passera. Vi får aldrig syssla med saker som medvetet skadar och sårar andra medmänniskor. Så viktigt får en åsikt aldrig vara och vi får aldrig ta oss själva på så stort allvar.

Mitt budskap är enkelt; Jag tycker att folk ska bilda opinion mot mobbningen som bedrivs av 8a.nu. Sprid budskapet och visa ert stöd och engagemang mot detta vidriga företag. Skriv en rad på varje blogg, twitter och andra forum att detta inte är något ni står bakom. Detta är något som vi aldrig får acceptera. Nu får det vara slut med dumheterna!

Vill ni verkligen ställa er bakom och stödja ett företag som systematiskt använder mobbning?

Eftersom att företaget och personen bakom 8a.nu är kommersiell/offentlig så rekommenderar jag folk att nyttja deras publika material för att exemplifiera hur mobbning bland vuxna fungerar på nätet i praktiken. 8a.nu är en svavelgruva med allt från sublima och förtäckta till direkta och konkreta hot. Ett praktexempel på hur man i en särställning använder sitt inflytande till spridande av felinformation, förtal och andra lögner.

Som sagt; Jag är mycket ledsen och väldigt besviken att den man som hade kunnat leda hela Sveriges klätter-community mot lycka och glädje har valt att sprida falskhet och osämja bland dessa fantastiskt trevliga människor. Det kan låta en smula pretentiöst men ännu en del av mitt naiva hjärta har dött.

Vuxna människor ska vara snälla mot varandra och fungera som förebilder för de yngre
/Hans



[Uppdatering]
http://www.skrivunder.com/stoppa_natmobbingen_av_svensk_klattring_pa_8anu#form


Bakgrund
När 8a.nu medvetet hittar på argument som att en person "medvetet skadar barn med sina träningsmetoder" för att ge sig själva meningslösa övertag i fåniga diskussioner så har det gått för långt. Problemet är att 8a.nu konsekvent använder sig medvetet av denna specifika mobbnings-strategi så att till den grad att folk omedvetet accepterar den. Detta är ingenting som vi kan stödja!

No comments: